Afbouwen antidepressiva lukt niet? Meld je hier!

Help ons: geld nodig voor extra lotgenotengroepen

20 oktober 2016

De Depressie Vereniging heeft 200 mensen op de wachtlijst voor deelname aan een lotgenotengroep. Om nieuwe groepen te kunnen opstarten en gespreksbegeleiders vooraf te trainen, heeft de vereniging extra geld nodig. Donaties zijn meer dan welkom op NL82 TRIO 0198 3347 53 onder vermelding van ‘Donatie lotgenotengroepen’.

De Depressie Vereniging breidt het aantal lotgenotengroepen in Nederland fors uit omdat is gebleken dat onderling contact bijdraagt aan het welzijn van deelnemers met depressieve klachten. Zij komen één á twee keer per maand bijeen om ervaringen uit te wisselen. (Zie hier een overzicht van de lotengenotengroepen in Nederland.) Voor de nieuwe groepen zoekt de Depressie Vereniging vrijwilligers die gemotiveerd zijn en op een warme wijze een groep kunnen begeleiden. (Kijk hier voor het profiel en de overige informatie.)

Financiering

De ervaringsdeskundigen die zich aanmelden krijgen eerst een zorgvuldige intake. Geschikte kandidaten worden getraind zodat zij goed voorbereid aan hun taak kunnen beginnen. Ook vergoedt de vereniging de reiskosten van de vrijwilligers en, waar nodig, de kosten van de locatie. Met behulp van extra financiering uit donaties hoopt de vereniging op korte termijn alle belangstellenden te kunnen plaatsen in een groep.