Afbouwen antidepressiva lukt niet? Meld je hier!

Onderzoek naar terugvalpreventie-app. Test de app en doe mee aan een groepsinterview op 20 juli.

29 juni 2017

UMC Groningen, UMC Utrecht Hersencentrum en de University of Oxford zijn bezig een app te ontwikkelen om terugval van depressie te signaleren. Bedoeling is dat deze app een terugval in een vroeg stadium kan voorspellen zodat je op tijd kunt ingrijpen. De app  – BeHapp; zie ook de informatie op www.BeHapp.org – wordt geïnstalleerd op je telefoon en houdt kleine veranderingen in je gedrag en sociale activiteiten bij. Zelf hoef je na de installatie niets te doen.

De Depressie Vereniging zoekt mensen die deze app twee weken willen testen en hun ervaringen daarna in een groepsinterview willen bespreken. Alle gegevens worden strikt anoniem verwerkt.
Het groepsinterview – met 8 tot 12 deelnemers – wordt gehouden op 20 juli van 10.30 tot 12.30 u. Plaats: Amersfoort. Wij zorgen tijdens de bijeenkomst voor koffie, thee en iets lekkers. Vergoeding: 20 euro plus reiskosten.

Op basis van jouw input kan de informatie rond de app verbeterd worden, zodat in de toekomst een terugval eerder gesignaleerd kan worden.

Voorwaarden voor deelname:

• Je bent tenminste drie keer depressief geweest;
  • Je bent op dit moment niet depressief en hebt geen bipolaire stoornis of angst/psychotische stoornis;
  • Je gebruikt een smartphone (let op: de app werkt alleen op een Android platform);
  • Je bent bereid om op 20 juli een bijeenkomst van twee uur in Amersfoort bij te wonen.

Aanmelden:

Wil je aan dit project meewerken? Meld je zo snel mogelijk aan bij eric.ruhe@radboudumc.nl

Voor meer informatie: T: 06-51508197 (Dr. Eric Ruhe). Bij Eric kun je ook terecht met vragen over het onderzoek.

Of zie ook https://www.hersenstichting.nl/actueel/nieuws/30-minder-terugval-in-depressie.