Afbouwen antidepressiva lukt niet? Meld je hier!

De Wetenschappelijke Advies Raad (WAR) is een onafhankelijk orgaan binnen Depressie Vereniging. Maar wie zijn de leden van de WAR? Ze stellen zich de komende periode hier aan je voor.

Robert Schoevers, lid van de WAR, heeft onderzoek onderzoek gedaan naar het ontstaan van depressie in bevolkingsstudies en naar de behandeling van depressie met psychotherapie en medicatie.

Schoevers: “Depressie is een van de meest voorkomende aandoeningen, met een enorme ziektelast voor de patiënt, voor diens omgeving en voor de samenleving. Een sterke en goed georganiseerde Depressie Vereniging kan een belangrijke bijdrage leveren aan een bredere bekendheid, aan informatievoorziening maar ook aan fondsenwerving. Daarin kunnen we nog wat leren van onze somatische broeders en zusters van bijvoorbeeld de Hartstichting of de Alzheimer vereniging. Ik vertel daarom graag over mijn werk als psychiater, hoogleraar én lid van de WAR van de DV. ”