Depressie Connect: dé digitale community om anoniem ervaringen te delen inloggen community

Deelnemers gezocht voor medisch-wetenschappelijk onderzoek RADAR-CNS – Op afstand meten en voorspellen van depressie en terugval

14 augustus 2019

Op afstand meten en voorspellen van depressie en terugval

scorekaart depressie

scorekaart

Mensen die een depressie hebben of hebben gehad, kunnen last hebben van veranderingen in hun slaappatroon of sociale activiteiten wanneer hun stemming slechter wordt. Zij gaan bijvoorbeeld meer of juist minder slapen of spreken minder vaak af met vrienden of familie wanneer zij zich somber voelen.

Het doel van dit onderzoek is om uit te zoeken of gegevens over sociale activiteit en slaap, verzameld met een smartphone en bewegingsmeter, verergering van depressieve klachten kan voorspellen. Daarnaast willen we uitzoeken hoe het verzamelen van gegevens via de smartphone en bewegingsmeter over een langere periode door mensen ervaren wordt.

Als u meedoet, duurt dat maximaal 24 maanden. U zult gedurende uw deelname een Fitbit dragen en een aantal apps op uw telefoon geïnstalleerd krijgen. Wij zullen u regelmatig vragen om een online vragenlijst en korte vragenlijsten op uw telefoon in te vullen. Ook vragen we u aan het begin en aan het einde van uw deelname langs te komen op onze onderzoekslocatie in Amsterdam.

Meer informatie?

Mocht u na het lezen van dit bericht geïnteresseerd zijn in deelname, dan kunt u contact opnemen met radar-cns@vumc.nl of 020-788 5676.

Of bezoek onze website: www.radar-cns.org/depressie-amsterdam