Depressie Connect: dé digitale community om anoniem ervaringen te delen inloggen community

Depressie Connect: dé nieuwe online community voor lotgenoten

20 juni 2019

Depressie ConnectVanaf vandaag kun je je aanmelden bij de nieuwe online community Depressie Connect. Een digitale plek waar je anoniem, veilig en afgeschermd lotgenoten en naasten uit heel Nederland kunt ontmoeten.

De Depressie Vereniging heeft het digitale platform samen met ggz-instelling Pro Persona ontwikkeld. Zorgverleners maken geen deel uit van het forum. De online community is het resultaat van onderzoek naar ervaringskennis bij depressie: De Kracht van Depressie.

Leer van ervaringskennis van anderen

Op Depressie Connect kun je ervaringen in het omgaan met depressie uitwisselen, informatie delen en vragen stellen. De online community is er voor mensen met depressie die behoefte hebben hun ervaringen in het omgaan met depressie te delen, of te leren van ervaringskennis van anderen. Depressie Connect heeft een aparte community voor naasten van mensen met depressie. Zij kunnen steun en tips zoeken bij andere mensen die iemand met depressie in hun omgeving hebben. Op deze online plek kun je je ervaringen in het omgaan met depressie uitwisselen, informatie delen en vragen stellen.

Depressie Connect: symbool voor verbinding

Depressie Connect staat symbool voor verbinding met anderen en het goed omgaan met depressie. Hoeveel ellende een depressie ook met zich meebrengt, hoe leer jij met depressie leven? Het maakt niet uit om welke type depressie het gaat, je kunt terecht met al je vragen. Bijvoorbeeld hoe je omgaat met de impact van depressie op je leven, je relatie en sociale leven. Hoe ervaar jij (de angst voor) een terugval? Wat is voor jou herstel en hoe zorg jij voor zingeving? Hoe geef jij invulling aan je dag, heb je praktische tips voor het dagelijkse leven? Ben je bezig met zelfontwikkeling, en zo ja hoe? En, wat zijn jouw ervaringen met behandeling voor depressie?

Veilig en anoniem ervaringen delen

Iedereen die te maken heeft met depressie(s) en lotgenoten wil treffen om de weg naar herstel te bespreken is welkom om deel te nemen aan de community. Zorgverleners maken geen onderdeel uit van de community. Het platform is uitsluitend bedoeld voor ervaringsdeskundigen en hun naasten. De veiligheid wordt gefaciliteerd door de communitymanager. Heb je een acute hulpvraag of zit je in een crisis? Dan kun je sneller en beter geholpen worden door de huisarts, je behandelaar of de crisisdienst.

Meld je hier direct aan voor Depressie Connect.