Afbouwen antidepressiva lukt niet? Meld je hier!

Het herstelproces van bestuurslid Nathalie Kelderman

22 april 2014

In het artikel  ‘Hersteld, maar nooit meer helemaal de oude’ van bestuurslid Nathalie Kelderman in dagblad Trouw van 18 april lees je over haar herstelproces na een depressie.

Herstel nadat de ergste depressieve symptomen zijn verdwenen: daar is weinig aandacht voor. We vinden het belangrijk dat daar verandering in komt!

Op veel levensgebieden zijn door de depressie gaten geslagen: innerlijk leven, werk, sociaal leven, relatie, hobby’s. Op al deze gebieden moet weer terrein heroverd worden, en dat terwijl je nog kwetsbaar bent. De angst voor terugval speelt regelmatig op terwijl het vertrouwen in eigen kunnen nog niet erg sterk is. In Trouw. Nathalie Kelderman hoopt een bijdrage te leveren aan meer openheid over depressie en meer inzicht te bieden in depressie en het vaak moeizame herstelproces.

Het heeft Nathalie goed gedaan om met haar verhaal naar buiten te treden. Ze ontvangt veel positieve reacties uit haar directe omgeving maar ook via Facebook en Twitter.
Is het misschien voor jou ook een goed idee om je verhaal met anderen te delen? Zet je verhaal op papier of neem contact op met de redactie als je daar steun bij kunt gebruiken.