Afbouwen antidepressiva lukt niet? Meld je hier!

Nathalie Kelderman stopt na 5 jaar als directeur

2 mei 2019

Directeur Nathalie Kelderman heeft per 1 mei haar functie van directeur bij de Depressie Vereniging neergelegd. Kelderman blijft betrokken bij de vereniging als beleidsmedewerker en gaat zich binnen haar nieuwe functie volledig richten op de ontwikkeling en uitbreiding van de supportgroepen. Martin Kas is als interim directeur gestart.

Een nieuwe fase

Nathalie Kelderman is sinds 2013 betrokken bij de Depressie Vereniging. De eerste twee jaar was zij werkzaam als bestuurslid, in oktober 2014 maakte zij de overstap naar de functie van directeur. Onder haar hoede is het aantal supportgroepen van de Depressie Vereniging sterk gegroeid. Waar er in 2014 slechts een handvol groepen was, zijn er dat inmiddels zo’n 65 verdeeld over het hele land. Ook heeft Kelderman de Depressie Vereniging op de kaart gezet binnen de diverse spelers in het veld, waaronder ggz-instellingen, belangenbehartigers, wetenschappelijk onderzoek en patiëntenverenigingen. ‘Nadat ik bijna vijf jaar aan het roer van de Depressie Vereniging heb gestaan en ons aanbod heb uitgebreid tot waar we nu staan, voelt de cirkel rond’, licht Kelderman toe. ‘Er breekt een nieuwe fase aan waarbij het goed is als iemand anders het stokje overneemt.’

Bureau-uitbreiding speerpunt

Opvolger Martin Kas is tot nu toe werkzaam geweest in de juridische dienstverlening en heeft daarnaast de afgelopen acht maanden het bestuur secretarieel ondersteund. Op 1 mei is hij als interim directeur gestart en blijft voor de komende negen maanden actief in deze functie. ‘De supportgroepen hebben een zeer waardevolle functie binnen de Depressie Vereniging en ik ben daarom blij dat Nathalie zich daar volledig op kan gaan richten. Ik zie het uitbreiden van het bureau als een belangrijk speerpunt om de groei van vereniging te ondersteunen. Ook wil ik intensief contact tussen vrijwilligers en bureau faciliteren waardoor we als vereniging meer zichtbaar worden.’

Vacature secretaris

Vanwege het vertrek van Martin Kas als secretaris in het bestuur van de Depressie Vereniging, zoekt de vereniging een opvolger. Het gaat om een vrijwillige functie, met een gemiddelde tijdsbesteding van ongeveer 5 uur per week. Meer informatie is hier te vinden.