Afbouwen antidepressiva lukt niet? Meld je hier!

Storing bij aanmelden supportgroepen

13 januari 2019

De website van de Depressie Vereniging heeft in november en december te maken gehad met een technische storing. Hierdoor zijn aanmeldingen voor de supportgroepen die in november en december zijn gedaan niet allemaal binnengekomen. Heb je je in die periode hebt aangemeld bij een van onze supportgroepen, maar nog geen bericht van ons gehad? Stuur dan een mailtje naar de landelijke coördinator supportgroepen: supportgroepen@depressievereniging.nl.

Storing aanmeldingen

De technische storing is inmiddels verholpen, maar helaas zijn de aanmeldingen die tijdens deze periode zijn gedaan niet te achterhalen. We willen iedereen die graag wil deelnemen aan de supportgroepen natuurlijk zo snel mogelijk te woord staan. Helaas is dit door de storing niet gelukt. Als je je in november of december hebt aangemeld voor een supportgroep en je hebt nog geen contact gehad met een van onze vrijwilligers, willen we je vragen om opnieuw een mailtje te sturen, of je nog een keer aan te melden bij de supportgroep in jouw regio. Nieuwe aanmeldingen kunnen ook hier worden gedaan.

Vrijwilligers begeleiden supportgroepen

De landelijke supportgroepen van de Depressie Vereniging worden gecoördineerd en begeleid door ervaringsdeskundige vrijwilligers. Zij doen deze werkzaamheden naast hun reguliere werkzaamheden, in hun vrije tijd. We kunnen daarom niet altijd garanderen dat een aanmelding binnen enkele dagen wordt beantwoord. Daarnaast is er bij verschillende supportgroepen een wachtlijst. In 2019 werkt de Depressie Vereniging aan het verbeteren en uitbreiden van de supportgroepen. Onder meer door het aantal uren van de landelijke coördinator supportgroepen uit te breiden. Deze ontwikkeling wordt mede mogelijk gemaakt door Vereniging het Verschil, die de Depressie Vereniging in 2018 en 2019 financieel ondersteunt. We hopen daarom dat in 2019 nog meer mensen met een depressieve stoornis steun vinden bij een van onze supportgroepen.