Depressie Connect: dé digitale community om anoniem ervaringen te delen inloggen community

UMCG zoekt deelnemers aan onderzoek naar suïcidegedachtes

17 juli 2019

Hopes Studie

Het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) onderzoekt de verschillen tussen mensen met depressiviteit die in meer of mindere mate aan zelfdoding denken. Voor deze HOPES-studie is het UMCG op zoek naar deelnemers met depressiviteit die nooit een poging tot zelfdoding hebben gedaan en deelnemers met een recente poging tot zelfdoding.

Het UMCG wil onderzoeken wat bij mensen in de hersenen gebeurt als ze taken doen die te maken hebben met het verwerken van emoties. Daarvoor onderzoekt het academische ziekenhuis de volgende drie processen: het reguleren van emoties, het inbeelden van positieve gebeurtenissen en het herkennen van emoties bij anderen.

Voorde HOPES-studie kunnen deelnemers met depressiviteit die nooit een poging tot zelfdoding hebben gedaan zich aanmelden, maar ook deelnemers met een recente poging tot zelfdoding. Daarnaast is het UMCG op zoek naar deelnemers zonder psychische klachten.

Voor meer informatie is te verkrijgen via de website van de HOPES-studie, of via mail en telefoon: hopes@umcg.nl / 050 361 6430.