Depressie Connect: dé digitale community om anoniem ervaringen te delen aanmelden/inloggen

Vrijwilligerscoördinator gezocht!

30 juni 2020

De Landelijke Depressie Vereniging viert dit jaar feest, want we bestaan al weer tien jaar. We hebben al veel mooie dingen bereikt, maar er blijft nog genoeg te wensen over.  Zo willen we het aanbod voor onze leden continu verbeteren en optimaal onder de aandacht brengen, ons ledenbestand laten groeien zodat onze slagkracht nog groter wordt, vrijwilligers aan ons binden en de belangen van onze leden zo goed mogelijk behartigen. Met het bureau en de vrijwilligers organiseren we dit alles met het doel om bij te dragen aan de kwaliteit van leven van mensen met een depressie en hun naasten. Ter versterking van ons team op het bureau zoeken we een enthousiaste

Vrijwilligerscoördinator

(vrijwilligerswerk)

De functie
Naast een enthousiast team op het bureau van de vereniging, werken we bij de Depressievereniging met meer dan 120 vrijwilligers. Deze grote hoeveelheid vrijwilligers vraagt om een coördinator op ons bureau. Als vrijwilligerscoördinator zul je veel samenwerken met de landelijk coördinator van de supportgroepen en de directeur van de vereniging.

Hieronder een greep uit de werkzaamheden:

• Bijdragen aan de administratie rondom onze vrijwilligers (denk aan op orde maken van vrijwilligersovereenkomsten en bijhouden van gegevens in ons systeem)
  • Aanspreekpunt voor onze vrijwilligers rondom praktische zaken.
  • Bijdragen aan de invulling en uitvoering van het vrijwilligerswaarderingsbeleid
  • Ondersteunen in het werven van nieuwe vrijwilligers (bijvoorbeeld door het plaatsen van vacatures in vrijwilligersbanken)
  • Contact leggen met nieuwe vrijwilligers die zich aanmelden.
  • Meedenken over het versterken van de betrokkenheid van de vrijwilligers

We zoeken iemand die

• 4 tot 8 uur per week beschikbaar is
  • Goed kan plannen en organiseren
  • Administratief (digitaal) vaardig en zorgvuldig is
  • Communicatief vaardig is
  • Flexibel is
  • Proactief is
  • Zelfstandig kan werken

Wat je verder moet weten

• Gezien de ligging van ons kantoor gaat de voorkeur daarom uit voor iemand uit de regio van Amersfoort. Gedeeltelijk thuis werken bestaat ook tot de mogelijkheden.
  • Je krijgt een vergoeding en er bestaat de mogelijkheid cursussen te volgen via PGO support.

Vragen?
Voor vragen kun je contact opnemen met Sheila Tolboom via info@depressievereniging.nl

Reageren
We zien jouw reactie graag tegemoet. Jouw motivatie en cv kun je mailen naar info@depressievereniging.nl o.v.v. sollicitatie vacature vrijwilligerscoördinator.