Afbouwen antidepressiva lukt niet? Meld je hier!

‘Weekbericht’ van Marijke Groot op homepage

21 januari 2019

Gedichten, berichten en tweets van MIND Poëzieprijswinnaar Marijke Groot verschijnen vanaf vandaag, Blue Monday, wekelijks op de homepage van de Depressie Vereniging. Het ‘weekbericht’ is afkomstig uit haar afgelopen najaar verschenen bundel Het was niet alleen maar leuk tijdens mijn depressie.

Weekbericht uit debuutbundel

Weekbericht Marijke GrootIn samenwerking met Marijke Groot mogen we wekelijks een nieuw gedicht uit haar debuutbundel publiceren. Marijke staat op Twitter bekend als een deler van rake, humoristische berichten. De vele gedichten die zij schreef over haar depressie vormen de basis voor het boek dat zij op basis van crowdfunding onder haar Twittervolgers wist te realiseren. Op deze zonnige Blue Monday trappen we af met een tweet:

Ander:
‘Maar kijk!
De zon schijnt!’

Ik:
‘Ik ben depressief.
Niet blind.’

Optreden Depressiegala

Marijke Groot treedt vanavond op tijdens het Depressiegala in het Amsterdamse Tuschinski Theater. Samen met onder meer muzikant, journalist en schrijver Aafke Romeijn, cabaretier en acteur Pepijn Schoneveld en zangeres Mathilde Santing, kleedt ze een vrolijke, ontspannen avond aan. Er zijn nog kaarten verkrijgbaar voor de vierde editie van het gala.