Depressie Connect: dé digitale community om anoniem ervaringen te delen inloggen community

Wie wil mee prioriteiten bepalen voor de kennisagenda van psychologen en psychotherapeuten?

29 oktober 2019

We benaderen jullie met een vraag van P3NL over hun Kennisagenda. P3NL vertegenwoordigt elf verenigingen voor psychologen, psychotherapeuten en pedagogen (zie http://www.p3nl.nl). P3NL is op zoek naar (naasten van) mensen die gebruikmaken van de geestelijke gezondheidszorg en die deel willen nemen aan een prioriteringsbijeenkomst voor de kennisagenda van P3NL. MIND en de Depressie Vereniging vinden het positief dat P3NL op deze manier cliënten en naasten wil betrekken bij het opstellen van hun kennisagenda en hebben daarom toegezegd deze uitnodiging te verspreiden onder de achterban.

Wat is een kennisagenda?

In een kennisagenda staat welke nieuwe wetenschappelijk kennis nodig is om cliënten in de ggz de beste zorg te bieden. Voor een goede kennisagenda is het belangrijk om het perspectief van cliënten en naasten mee te nemen. Eenmaal af, wordt een kennisagenda door verschillende instanties gebruikt om te beoordelen welke onderzoeken subsidie krijgen.

Voor de zomer heeft er een inventarisatie plaatsgevonden van onderzoeksvragen, met onder andere input van onderzoekers en behandelaren, maar bijvoorbeeld ook de MIND Kennisagenda. Deze inventarisatie heeft 150 onderzoeksvragen opgeleverd.

P3NL wil nu een bijeenkomst organiseren om tot een top 10 van onderzoeksprioriteiten te komen. Het is de bedoeling om in die bijeenkomst samen met onderzoekers, behandelaren, cliënten en naasten naar een advies voor een top 10 toe te werken.

Wie zoekt P3NL?

P3NL is op zoek naar 8 mensen die ervaring hebben met de ggz als cliënt of als naaste en die affiniteit hebben met onderzoek. Wanneer je graag het cliënt- en/of naastenperspectief wil inbrengen in het advies, dan ben je van harte welkom bij de prioriteringsbijeenkomst op:

Donderdag 21 november van 17:00 tot 21:00

Locatie: BCN (vlakbij Utrecht CS)

Wanneer je hierbij aanwezig wilt zijn, stuur dan uiterlijk 14 november een mail naar m.ketelaars@vgct.nl (ter attentie van Mieke Ketelaars). Zij neemt dan contact met je op. Twijfel je of heb je nog vragen, dan kun je die aan haar voorleggen. De bijeenkomst start met broodjes en wat drinken. Er is geen vacatievergoeding beschikbaar maar de reiskosten worden wel vergoed.

Je deelname is belangrijk om een goede prioritering mogelijk te maken!