Depressie Connect: dé digitale community om anoniem ervaringen te delen aanmelden/inloggen

[contact-form-7 404 "Niet gevonden"]

Vanuit de Depressie Vereniging leveren we op verschillende manieren een bijdrage aan wetenschappelijk onderzoek. We krijgen vanuit verschillende onderzoekers en kennisinstituten verzoeken om mee te werken. Het reageren op onderzoeksplannen en eventuele deelname aan projectgroepen kost de Depressie Verenging tijd en menskracht.

De vereniging wil graag dat er goed onderzoek plaatsvindt waar mensen met een depressie baat bij hebben. Bestuurslid Gabrielle Verbeek: “Wij willen dat onze inzet goed benut wordt en dat het cliëntenperspectief serieus wordt genomen. We beogen een ‘win-win-situatie’ voor mensen met een depressie als zij meewerken. Zij moeten er daadwerkelijk wat aan hebben.” Daarom heeft de vereniging criteria voor eventuele samenwerking opgesteld.

Daarnaast heeft de Depressie Vereniging een pool van vrijwilligers die bijdragen aan onderzoeken van verschillende universiteiten of kennisinstituten. Deze onderzoeksvrijwilligers bekijken wat de onderzoeken inhouden, leveren hierop een inhoudelijk commentaar en ze bekijken of de onderzoeken relevant zijn om de steun van de Depressie Vereniging te krijgen. Met de inhoudelijke bijdrage die we  leveren kunnen we ervoor zorgen dat onderzoek beter aansluit bij de wensen van de patiënten.

Hier kun je meer informatie vinden over de onderzoeken waar de vrijwilligers bij betrokken zijn.

[contact-form-7 404 "Niet gevonden"]