Heb jij een ouder met psychische problemen?

10 mei 2021

Doe dan mee met de MARIO screeningstudie, waarin we stemmingsklachten bij kinderen van ouders met psychische problemen beter en eerder willen herkennen.

Bij de MARIO screeningstudie onderzoeken we aan de hand van een online vragenlijst of stemmingsklachten, zoals gevoelens van somberheid, bij jongeren (10 t/m 25 jaar) van ouders met psychische problemen eerder en beter herkend kunnen worden. Kinderen van ouders met psychische problemen hebben namelijk zelf een grotere kans om een stemmingsstoornis zoals een depressie te ontwikkelen. Het is daarom belangrijk om symptomen vroeg te herkennen zodat deze kinderen snel geholpen kunnen worden voordat zij een stoornis ontwikkelen.

Meedoen aan de MARIO-screeningstudie?
Wij zijn op zoek naar kinderen/jongeren in de leeftijd van 10 en 25 jaar die een ouder hebben met psychische problemen. Voor het onderzoek vul je één keer een korte online vragenlijst in (de MARIO-check). Dit duurt ongeveer 5 minuten. Daarna nemen we telefonisch een kort interview af van ongeveer 30 minuten. Bij kinderen jongeren tot 18 jaar vragen we ook een ouder om de MARIO-check in te vullen en mee te doen aan het telefonische interview.

Wil je meedoen of heb je kinderen die mee willen doen?
Ga naar onze website mario-project.nl en meld je aan!
Bij vragen kun je contact met ons opnemen door te mailen naar mario-check@ggzingeest.nl

Melany Horsfall en Annabel Vreeker
Project-coördinatoren MARIO-project>