Depressie Connect: dé digitale community om anoniem ervaringen te delen aanmelden/inloggen

Kijk mee en support de Depressie Vereniging in landelijke finale Appeltjes van Oranje

28 januari 2021
          De Depressie Vereniging mag vandaag donderdag 28 februari 2021 tijdens de landelijke online finaledag haar project pitchen! Jij kunt er een deel van de dag bij zijn en zo kun je ons op afstand steunen.

Het start om om 13.30 uur en daar kun je bij zijn, dit is te volgen via deze link. Vanaf 18.15 uur maakt de jury bekend welke tien projecten doorgaan naar de finale. Ook dat moment kan je bijwonen.

Klik op de linkjes zodra het tijd is!

Appeltje van Oranje 2021 Mentale Kracht
          De Appeltjes van Oranje worden dit jaar uitgereikt aan drie sociale projecten die op succesvolle wijze verschillende groepen mensen verbinden en ervoor zorgen dat zij weer meedoen in de samenleving. Het thema van 2021 is ‘Mentale Kracht’.

Depressie Connect maakt kans
          De Depressie Vereniging heeft Depressie Connect ingediend als project om hier aan mee te doen. Als vereniging zijn we heel trots op wat we samen met Pro Persona met Depressie Connect kunnen betekenen in de vorm van lotgenotencontact voor mensen met depressie en hun naasten. Mensen met depressieve klachten vinden elkaar op Depressie Connect. Een online community waar mensen met depressie en hun naasten laagdrempelig, anoniem, veilig en afgeschermd lotgenoten kunnen ontmoeten. Het initiatief van de Depressie Vereniging staat symbool voor verbinding met anderen en het zo goed mogelijk omgaan met depressie. De focus ligt op eigen regie en kracht in plaats van klachten.

Kracht van het project
          De kracht van de community? Vrijwilligers die hun eigen ervaring inzetten om deelnemers te helpen. Ook het vrijblijvende karakter blijkt een belangrijke meerwaarde te zijn voor de deelnemers. Zij kunnen zelf kiezen wanneer, op welke manier en hoe vaak zij inloggen. Hoewel het vaak gaat over zware onderwerpen, is de sfeer in de community opbouwend en steunend. Deelnemers en vrijwilligers van Depressie Connect halen voldoening en een gevoel van verbondenheid uit dit online contact.

Meer weten?
          Wil je meer weten over wat Depressie Connect voor jou of voor jouw naasten kan betekenen, ga dan naar Depressie Connect – Depressie Vereniging.

Algemene informatie
          – Heb je algemene vragen mail dan naar info@depressievereniging.nl of bel met  088-5054335.
          – Wil met iemand in gesprek, bel dan met de Depressielijn op 088-5054334, bereikbaar op werkdagen van 10.00 – 12.30 uur, 14.30 – 17.00 uur en 19.00 – 21.00 uur.
          – informatie over het Lidmaatschap word lid – Depressie Vereniging
          – wil je ons financieel steunen zodat we zoveel mogelijk mensen kunne helpen, ga dan naar Donatie pagina – Depressie Vereniging