Depressie Connect: dé digitale community om anoniem ervaringen te delen aanmelden/inloggen

[contact-form-7 404 "Niet gevonden"]

Participatie

De Depressie Vereniging krijgt vaak verzoeken van onderzoekers en kennisinstituten om mee te werken aan wetenschappelijk onderzoek. Het reageren op onderzoeksplannen en eventuele deelname aan projectgroepen kost de Depressie Verenging tijd en menskracht. Daarom heeft de vereniging criteria voor eventuele samenwerking opgesteld.

Vaak gaat het bij aanvragen om het verkrijgen van subsidie, waarbij de aanvrager hoopt dat betrokkenheid van de Depressie Vereniging de aanvraag versterkt. Er zijn ook ­aanvragen waarbij de onderzoeker wil dat mensen met een depressie participeren in een onderzoek om de kwaliteit te verbeteren.

Doel: cliëntperspectief centraal in onderzoek

De vereniging wil graag dat er goed onderzoek plaatsvindt waar mensen met een depressie baat bij hebben. Bestuurslid Gabrielle Verbeek: “Wij willen dat onze inzet goed benut wordt en dat het cliëntenperspectief serieus wordt genomen. We beogen een ‘win-win-situatie’ voor mensen met een depressie als zij meewerken. Zij moeten er daadwerkelijk wat aan hebben.”

Criteria voor samenwerking

1. Termijn voor overleg

Minimaal 3 weken voorafgaand aan het indienen van de aanvraag bij een fonds en 4 weken in geval van vakantieperiodes/vrije dagen.

1. Inhoudelijk criteria
        1. Belangrijk om rekening mee te houden

Geen medewerking

In de volgende situaties zal de Depressie Vereniging geen medewerking verlenen aan onderzoekaanvragen.

[contact-form-7 404 "Niet gevonden"]