Depressie Connect: dé digitale community om anoniem ervaringen te delen aanmelden/inloggen

OPROEP: MARIO project zoekt jonge ervaringsdeskundigen

13 november 2018

Het MARIO project zoekt kinderen tussen de 10 en 16 jaar die op donderdag- 22 of vrijdagavond 23 november willen deelnemen aan een brainstormsessie in Amsterdam.

Het MARIO (Mood and Resilience in Offspring) onderzoek richt zich op preventie van stemmingsstoornissen bij kinderen van ouders met een depressie of bipolaire stoornis. Hiervoor is de MARIO check ontwikkeld, die kort op manische- en depressieve klachten screent. Het uiteindelijke doel is om deze landelijk te gaan implementeren, als aanvulling op de reeds bestaande kind-check. Om deze MARIO check te optimaliseren, is er input nodig van ervaringsdeskundige kinderen.

Wij zijn daarom op zoek naar kinderen tussen de 10 en 16 jaar oud om deze input op de MARIO check te leveren tijdens een brainstormsessie. Voor het voorbereiden en aanwezig zijn bij deze sessie ontvang je 75 euro. Doel van de avond is om de MARIO check kritisch te bekijken en te brainstormen over de toepassing hiervan.

Waar: De Oldenaller 1, Amsterdam
          Wanneer: Donderdag 22 of vrijdag 23 november
          Hoelaat: van 18.00 tot 20.00

Bent of kent u iemand die geïnteresseerd is mee te doen? Dan kunt u contact opnemen met Marijn Scheltens: m.scheltens@vumc.nl