Depressie Connect: dé digitale community om anoniem ervaringen te delen inloggen community

Bestuur Depressie Vereniging

Albert Hietink, voorzitter

Albert Hietink is sinds 26 mei 2018 voorzitter van de Depressie Vereniging.

Secretaris (vacant)

Ben jij een verbinder die tegelijkertijd blij wordt van structureren en ordenen? Iemand die weet dat een goed voorbereide vergadering half zo lang kan zijn? Die mensen erop aan durft te spreken als ze iets op zich hebben genomen? En heb je een aantoonbare link met de doelgroep van de Depressie Vereniging? Dan ben jij misschien wel onze nieuwe secretaris. Lees hier meer.

Stefan Pool, penningmeester

Stefan Pool is de penningmeester van de Depressie Vereniging. Hij is salesmanager, heeft een gezin en zet zich in zijn vrije tijd in voor de Depressie Vereniging.

Bart Groeneweg, bestuurslid

Bart Groeneweg is opgeleid als klinisch pedagoog in Utrecht en gepromoveerd op onderzoek naar drugverslaafde ouders en hun kinderen. Zijn werkervaring ligt in de jeugdzorg en de gehandicaptenzorg en meer dan 20 jaar in de functie van bestuurder. Daarnaast is hij altijd actief geweest in diverse brancheorganisaties. Binnen het bestuur van de Depressie Vereniging heeft Bart de portefeuille wetenschappelijk onderzoek, wat goed aansluit bij zijn ervaring en kennis.

Nicoline Lous, bestuurslid

Nicoline Lous is in mei 2019 gestart als bestuurslid nadat zij via het onderzoek De Kracht van Depressie betrokken raakte bij de Depressie Vereniging. Als bestuurslid richt zij zich op de portefeuille wetenschappelijk onderzoek, wat goed aansluit bij haar werk als referent bij Mind. Nicoline is sinds 2016 actief binnen het referentenpanel van Mind, dat bestaat uit cliënten en naasten die ervaring hebben met de aandoeningen of thema’s die aan bod komen in het ggz-onderzoek. Het panel beoordeelt of cliënten en naasten voldoende worden betrokken bij de uitvoering van het onderzoek.