Depressie Connect: dé digitale community om anoniem ervaringen te delen inloggen community

Vrijwilligers gezocht voor onze supportgroepen

Steeds meer mensen vinden hun weg naar de Depressie Vereniging en melden zich aan als deelnemer van een supportgroep. Om voldoende supportgroepen verspreid over het land te kunnen aanbieden hebben we nieuwe vrijwilligers nodig. Want zonder deze vrijwilligers zijn er ook geen groepen. Daarom hebben we nieuwe vrijwilligers nodig om het netwerk van groepen in het land uit te breiden. We hebben zowel behoefte aan gespreksbegeleiders als regiocoördinatoren.

Regiocoördinatoren supportgroepen

Onze regiocoördinatoren ondersteunen de gespreksbegeleiders van de groepen in de regio en helpen bij het opstarten van nieuwe supportgroepen. Door het leggen en onderhouden van contacten in de regio werken zij mee aan de uitbreiding van het aantal supportgroepen in de provincie en het verankeren van deze vorm van hulp in de keten van zorg voor mensen met een depressie.  Een belangrijke vrijwilligersfunctie dus! Het team van regiocoördinatoren bestaat inmiddels uit zeven (ervaringsdeskundige) vrijwilligers, maar we gaan uitbreiden. Ben jij onze nieuwe regiocoördinator? In de vacature lees je alles over deze functie. Momenteel hebben we één vacature:

Regiocoördinator supportgroepen regio Overijssel

Gespreksbegeleiders supportgroepen

We hebben tientallen nieuwe gespreksbegeleiders nodig om alle nieuwe deelnemers die zich aanmelden een plek te geven in een supportgroep. Elke supportgroep kent twee gespreksbegeleiders, die de groep organiseren en faciliteren. Zodoende kunnen de  deelnemers met hun ervaringen, vragen en behoefte aan steun bij elkaar terecht. Een mooie vrijwilligerstaak voor als je zelf ervaring hebt met depressie en anderen daarbij wilt ondersteunen. Je krijgt voorafgaand een training van twee dagen (met enkele weken tussenruimte) en je onkosten van reizen worden vergoed. We zoeken op dit moment gespreksbegeleiders voor de volgende plaatsen:

Amsterdam, Apeldoorn , Arnhem, Assen, Deventer, Ede, Gouda, Groningen, Harderwijk, Heerlen, Hengelo, Hilversum, Leeuwarden, Nijmegen, Purmerend, Rotterdam, Tiel, Utrecht, Veenendaal, Wageningen, Zaandam en Zwolle.

Maar staat je woonplaats er niet bij, neem dan toch contact met ons op voor de mogelijkheden. Wil je meer weten? Lees hier meer informatie over gespreksbegeleider worden .

Heb je belangstelling? Stuur dan een e-mail naar de landelijk coördinator Heidi Heuvelman via supportgroepen@depressievereniging.nl.