Depressie Connect: dé digitale community om anoniem ervaringen te delen aanmelden/inloggen
Steun ons
X























        [contact-form-7 404 "Niet gevonden"]

        Bewegen

        Voor veel mensen met depressieve klachten heeft fysieke inspanning een positief effect. Dagelijks wandelen of hardlopen in de buitenlucht heeft vaak een gunstige invloed. Ook helpt krachttraining in een sportcentrum of het doen van ontspanningsoefeningen.

        Running therapie

        Er is veel ervaring met running therapie bij de behandeling van lichtere depressieve klachten of om terugval te voorkomen. Dit is een vorm van bewegen, waarbij je regelmatig – bijvoorbeeld drie à vier keer per week – hard loopt onder begeleiding. Je kunt dat alleen doen of in een groep. Het is een rustige duurloop, die op sommige momenten ook wel lijkt op wandelen.

        Een programma voor running therapie duurt meestal negen tot twaalf weken, met drie keer per week een half uur lopen. Een ‘running therapeut’ geeft deze training.

        Veel mensen met depressieve klachten zijn positief over de training. Zij voelen zich er goed bij. Soms is het voor de eerste keer dat ze op deze manier lopen. Pas door het regelmatig te doen is het effect te merken. Lees hoe radiopresentator en kunstenaar Ruud de Wild zijn leven weer op de rit kreeg, o.a. door hardlopen en boksen.

        Lees en deel ervaringen

        Persoonlijke verhalen
        delen met lotgenoten

        Mind Blue

        Antidepressiva,
        wat vinden anderen?

        Mijn Medicijn

        GGZ-organisaties:
        deel jouw ervaring over hulpverleners

        Zorgkaart Nederland
        Steun ons
        X























              [contact-form-7 404 "Niet gevonden"]
              © Depressievereniging| Privacyverklaring|Disclaimer|Cookies|Sitemap| Site by Hellopixels + Miller Digital