Afbouwen antidepressiva lukt niet? Meld je hier!

Online aanmelden niet meer mogelijk

NB. Er is nog ruimte bij de plenaire bijeenkomst om 10.30 uur, de informatiemarkt, de film ‘Grijs is ook een kleur om 1400 uur en het debat over antidepressiva om 15.00 uur. (De workshops zijn vol.) Meld je bij de inschrijfbalie!

Ben jij lange tijd somber? Heb je last van (zware) depressies? Of ken jij iemand die daarmee worstelt? Wees dan welkom bij de Publieksdag van de Depressie Vereniging op zaterdag 26 mei in Zeist. Het thema: Leven met depressie: hoe doe je dat?

Locatie

Congresgebouw Achmea, Handelsweg 2, Zeist. Het Congresgebouw is goed bereikbaar met OV en er is voldoende parkeergelegenheid.

Programma van 10.30 – 17.30

We beginnen en eindigen de dag met een plenaire sessie. Daartussen kun je grasduinen op de informatiemarkt, lunchen en drie keer kiezen uit de parallelle workshops. Kies één van de vier opties. De workshops duren maximaal 50 minuten zodat je tijd hebt naar de volgende te lopen. De plenaire sessies, workshops en de informatiemarkt bieden deelnemers handreikingen hoe met depressie te (leren) leven.

10.30 Plenaire opening

11.30 Parallelle workshops, ronde 1: VOL

a. Maak kennis met onze supportgroepen, o.a. met  Stefan Groothuis, olympisch kampioen schaatsen.
b. Schematherapie bij depressie. Door Hanneke van Aalderen en Sanne Schinkel.
c. Depressie in systemisch perspectief. Door Loes Koot.

12.15 Lunch / informatiemarkt

13.00 Parallelle workshops, ronde 2: VOL

a. 50 jaar leven met depressie, gesprek met Peter Oostelbos (foto).
b. rTMS: wat is het, voor wie? Door Philip van Eijndhoven, Radboud UMC.
c. Depressie vanuit existentieel perspectief, door Marleen Moors.

14.00 Parallelle workshops, ronde 3: VOL

a. Film ‘Grijs is ook een kleur’ in gesprek met maker Marit Weerheijm.
b. Mindfulness, een wijze om te leven met depressie? Door Igor Moll van Ascender.
c. Tacoyo, balans brengen in lichaam en geest met muziek. Door Frank Pelder.
d. ‘Eten tegen depressie’. Proef en leer. Door Galit Hahn.

15.00 Plenair: Antidepressiva, een zegen of een last?

Dialoog onder leiding van Astrid Feiter (foto). Wat leeft er onder de gebruikers? Hoe heb jij de opbouw ervaren? En de werking? En heb je ervaring met afbouwen? Lukt dat? Wat is een zegen, wat een last? Deel jouw ervaring met de zaal of stel jouw vraag aan één van de deskundigen.

Met medewerking van onder meer professor Claudi Bockting (AMC/RuG), psychiater Eric Ruhe (Radboudumc), arts en voormalig hoofdredacteur Geneesmiddelenbulletin Dick Bijl, adviserend apotheker Stefan Faas (i.p.v. Chiel Ebbelaar) en huisarts Hanneke Chardon.

16.30 Napraten met drankje en hapje

We praten graag met elkaar na. Wat was de eyeopener van de dag? (Tot 17.30 uur.)

Gratis voor leden / 15 euro voor niet leden / gratis boek bij lidmaatschap

De toegang is gratis voor leden van de Depressie Vereniging. Het tarief voor niet-leden is 15 euro per persoon (inclusief koffie, thee en lunch). Het lidmaatschap van de vereniging kost 25 euro per jaar. Word je voor de publieksdag lid, dan ontvang je gratis het boek ‘De kracht van depressie’ van Peter Oostelbos ter waarde van 24,50. We hopen dan wel dat je ons langer dan één jaar blijft steunen. We kunnen jouw steun niet missen.

Voor aanvang vindt van 9.30 tot 10.15 uur de Algemene Ledenvergadering van de Depressie Vereniging plaats.

Met dank aan!

De Publieksdag wordt mede mogelijk gemaakt door Zilveren Kruis en vindt plaats van 10.30 – 17.30 uur in het Congresgebouw in Zeist. Het Congresgebouw is goed bereikbaar met OV en er is voldoende parkeergelegenheid.

Dank ook aan ervaringsdeskundige Elmarye Aaij voor het ontwerp van onderstaand beeldmateriaal. Een afstudeerproject voor de Kunstacademie AKV St Joost in Breda. Met haar werk wil zij het thema depressie bespreekbaar maken en de schaamte weg nemen.