Doneer nu

Uitzending Zembla vanavond: ‘Stoppen met de pillen’ (NPO2)

15 april 2021

Vandaag zal Zembla om 20.25u een uitzending wijden aan het ‘Stoppen met de pillen’. Deze uitzending zal gaan over afbouwmedicatie. In de uitzending worden alle kanten van het probleem rondom afbouwen belicht, maar worden ook de oplossingen aangedragen. Naast de problemen en oplossingen voor het afbouwen van de medicatie wordt ook de afbouwsystematiek uitgelegd en komen alle betrokken partijen aan het woord. Zo komen ook de zorgverzekeraars met hun standpunt rondom vergoedingen aan bod.

De uitzending kan informatief zijn voor patiënten, naasten en zorgprofessionals.

Op https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/stoppen-met-de-pillen is meer informatie over de uitzending te vinden.

Communiqué Zembla: ‘Stoppen met de pillen’

Elk jaar krijgen naar schatting tussen de 60.000 en 180.000 patiënten daar last van. Decennialang worden de problemen van de patiënten niet serieus genomen. Pas in 2018 spreken de Nederlandse verenigingen van huisartsen, psychiaters, apothekers en patiënten voor het eerst af hoe ze deze patiënten beter kunnen helpen.

Zembla onderzoekt wat er van die beloftes terecht is gekomen.

Donderdag 15 april om 20.25 uur bij BNNVARA op NPO 2
Herhaling: donderdag 22 april – 9.30 uur – NPO 2